Menu Sluiten
Annuleren

VAAK GESTELDE VRAGEN - Voor bestelling

Wat zijn de leveringsmogelijkheden?

Mister Auto biedt u levering aan huis. Levering bij een Relay Point is voorlopig niet mogelijk.

Uw pakketten zijn in goede handen. 

Mister-Auto werkt met vertrouwde vervoerders (DPD, DHL Express).

Wat is een borgsom?

Fabrieks retour onderdeel: Het gekochte onderdeel is een onderdeel dat door de apparatuurfabrikanten is gerenoveerd volgens strikte specificaties; minder duur maar even betrouwbaar als een nieuw onderdeel. Het bedrag van het voorschot (X€ ) wordt u gefactureerd bovenop de prijs van het gekochte onderdeel.

De borg wordt terugbetaald wanneer u het gebruikte onderdeel terugbrengt. 

[De retourzending moet plaatsvinden in dezelfde verpakking als het nieuwe onderdeel dat u bij uw Mister-Auto bestelling hebt ontvangen].

Dynamo's, turboladers, cardanassen, startmotoren, remklauwen, injectoren, stuurbekrachtigingspompen kunnen worden aangeboden als onderdelen die kunnen worden teruggenomen (raadpleeg de productbeschrijving op Mister-Auto.nl).

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Mister-Auto biedt u verschillende betalingsmogelijkheden en de weg is volledig uitgestippeld. 

Onze site biedt een volledig beveiligde online betaling met debetkaart en kredietkaart of via PayPal. U kunt ook kiezen voor betaling per bankoverschrijving of voor achteraf betalen met Klarna.

Hoe kunt u profiteren van gratis levering?

Gratis levering is mogelijk tijdens onze promotiecampagnes op bepaalde leveringsmethoden. Het kan van toepassing zijn op specifieke producten in onze online catalogus. 

U kunt ook profiteren van onze aanbiedingen via onze mobiele applicatie. 

Vergeet niet de voorwaarden van de huidige aanbiedingen te controleren. 

Kan ik binnen 24 uur geleverd worden?

U kunt binnen 24 uur vanaf de datum van uw bestelling geleverd worden, mits uw bestelling aan twee criteria voldoet:

- Kies onderdelen waarop staat "Vandaag verzonden".

- Kies een express-aflevermethode.

Voor onderdelen gemarkeerd met "Vandaag verzonden", houd de teller in de gaten voor de resterende besteltijd!

Spoedlevering kan de volgende dag bij u thuis of op uw bedrijf (vanaf € 15,45) of op een afleverpunt (vanaf € 5,95).

Zodra de vervoerder uw bestelling in ontvangst heeft genomen, wordt u per e-mail en/of sms op de hoogte gesteld van de verzending van uw pakket en van het bezorgnummer.

Om uw bestelling te volgen, raadpleegt u de tracking van de zending in uw klantenaccount, onder de rubriek "Mijn bestellingen". Het is echter mogelijk dat het trackingnummer van uw pakket pas na 24 tot 48 uur actief is.

Wat is de "Gratis retourgarantie"?

De "Gratis retourgarantie" is een uitbreiding van de garantie, zij stelt u in staat te profiteren van de gratis terugzending van producten in geval van vergissing of verandering van mening.

Een low-cost garantie, een enkel tarief, te kiezen op het moment van uw bestelling (het zal u worden voorgesteld in de fase ""mandje""), ongeacht het bedrag. Er zijn veel voordelen:
100 dagen om van gedachten te veranderen 
100% gratis retourzending
Gemoedsrust: als u twijfelt aan de compatibiliteit van uw onderdelen, kunt u ze gemakkelijk en kosteloos terugsturen. 

Hoe kan ik mijn facturen raadplegen?

Uw facturen kunnen worden bekeken en gedownload in de rubriek "Mijn bestellingen" van uw klantenaccount.

Hoe lang duurt het om een product terug te sturen?

Als u een fout hebt gemaakt bij de keuze van een product of als u van gedachten verandert, kunt u het natuurlijk terugsturen: u hebt 100 kalenderdagen vanaf de datum van ontvangst van uw bestelling.

Deze termijn wordt verlengd tot 100 dagen als u hebt ingetekend op de "Gratis retourgarantie" en tot 365 kalenderdagen als het gaat om een product van Bölk of Bpro.

U kunt één of meer stukken of zelfs uw hele bestelling terugsturen.

Wat zijn de terugbetalingsprocedures?

U wordt terugbetaald met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u uw bestelling heeft geplaatst. Als u een voucher hebt gebruikt, wordt deze opnieuw geactiveerd.

In geval van een vergissing of indien u zich bedenkt, zijn de transportkosten voor het terugsturen van het product voor uw rekening.
Uw bestelling wordt terugbetaald binnen enkele dagen na de effectieve datum van annulering van uw bestelling, of ontvangst van een bestelling die u aan ons retourneert.

In geval van een vergissing of indien u zich bedenkt, zijn de transportkosten voor het terugsturen van het product voor uw rekening.
Uw bestelling wordt terugbetaald binnen enkele dagen na de effectieve datum van annulering van uw bestelling, of ontvangst van een bestelling die u aan ons retourneert.

Wat moet ik doen als ik mijn pakket niet heb ontvangen?

Is uw pakket te laat?

Controleer de trackingstatus van uw klantenrekening om te zien of het is verzonden of dat het is geannuleerd.

 - Uw pakket is verzonden maar de geschatte levertijd die u bij de verzending is meegedeeld is nog niet verstreken: u moet wachten tot deze tijd verstreken is voordat u contact opneemt met de Mister-Auto Klantenservice. 

 - Uw pakket is verzonden, maar de geschatte levertijd die u bij de verzending is meegedeeld is al verstreken: u kunt contact opnemen met de klantenservice van Mister-Auto om een onderzoek in te stellen bij de vervoerder. U wordt op de hoogte gehouden en wij doen er alles aan om uw pakket zo snel mogelijk te bezorgen.

Hoe beheer ik de rubriek "mijn bestellingen"?

Deze ruimte, een echt dashboard van uw bestellingen, laat u toe

- de status van uw bestelling volgen

- de status van de bestelling kennen door op het bestelnummer te klikken

- de verzending van uw bestelling volgen door op het pakketnummer te klikken

- download uw factuur

Hoe neem ik contact op met mijn klantenservice?

Mister-Auto zal u helpen met elk verzoek.

Met uw klantenaccount kunt u online een vraag stellen, in de rubriek "Klantenservice"/"Stel een vraag".

Ga op onze applicatie via het hamburger menu naar Mijn account / Mijn berichten / Stel een vraag.

Hebt u een technische of compatibiliteitsvraag over een onderdeel?
Om u een precies antwoord te kunnen geven, wordt u verzocht uw kentekenplaat en het serienummer te vermelden, die te vinden zijn in veld E van het kentekenbewijs.

Hoe annuleer ik mijn bestelling?

Hebt u een fout gemaakt of bent u van gedachten veranderd? Dit is uw recht.

Wij nodigen u uit contact op te nemen met de Mister-Auto Klantenservice om de bestelling te annuleren indien de status dit toelaat.

Indien de status dit niet toelaat, wordt u verzocht de levering te weigeren voor terugzending en terugbetaling.

Hoe log ik in op mijn klantenrekening?

Klik op uw computer op "Mijn ruimte" rechtsboven op uw scherm om toegang te krijgen tot uw klantenaccount.

Klik op onze mobiele applicatie linksboven in uw scherm op het menu "Mijn account".

Met het e-mailadres en wachtwoord dat u bij het aanmaken van uw account hebt opgegeven, kunt u inloggen op uw klantenaccount.

U kunt ook verbinding maken via uw PayPal-rekening of via Facebook (alleen op de computer). Om een als gast geplaatste bestelling te volgen, gebruikt u uw e-mailadres dat bij uw bestelling is geregistreerd en het bestelnummer dat u vlak na de betaling per e-mail is meegedeeld.

Wachtwoord vergeten? Klik op "Wachtwoord vergeten" en voer uw e-mailadres in. U ontvangt een link, die 24 uur geldig is, om deze te wijzigen en opnieuw toegang te krijgen tot uw accountgegevens.

Kan ik hulp krijgen bij mijn bestelling?

Wenst u hulp bij het online plaatsen van uw bestelling? De klantenservice staat tot uw beschikking van maandag t/m vrijdag tussen 10 en 16 uur.

De leden van de klantenservice kunnen u informatie geven over de producten die op de site worden gepresenteerd en u begeleiden bij de stappen van uw bestelling. U kunt uw bestelling ook rechtstreeks per telefoon plaatsen, in alle veiligheid.

Aarzel niet om ons te contacteren op 0858 88 63 90 van maandag t/m vrijdag tussen 10 en 16u (kostprijs van een lokaal gesprek)

Onze experts zullen u bijstaan in uw technische keuzes. Als u twijfelt aan de diagnose of aan de methoden om complexe onderdelen te demonteren en weer in elkaar te zetten, raden wij u aan een vakman uit de automobielsector te raadplegen voordat u uw bestelling op onze site plaatst.

Hoe volg ik mijn terugbetaling?

U wordt per e-mail geïnformeerd zodra Mister-Auto uw opdracht tot terugbetaling heeft gegeven. Als gevolg van interbancaire vertragingen duurt het gemiddeld 5 werkdagen voordat het geld beschikbaar is op de bankrekening die is gekoppeld aan de betalingsmethode die op het moment van aankoop is gebruikt.

Terugbetalingen na terugzending van een onderdeel geschieden na ontvangst en controle van het geretourneerde pakket in onze magazijnen. Het duurt gemiddeld tien dagen na ontvangst van het pakket in ons magazijn voordat de terugbetaling plaatsvindt.
In het geval van een orderannulering, gelieve 2 tot 3 dagen na het indienen van uw verzoek in acht te nemen.

Wat moet ik doen als mijn pakket onvolledig is?

U heeft meerdere artikelen besteld maar niet uw hele bestelling ontvangen?

Controleer eerst in uw klantenrekening of de aangekondigde levering is gegroepeerd in één enkele zending of is opgesplitst in verschillende pakketten. Volg de aanwijzingen: "Mijn Account"/"Mijn Bestellingen" en selecteer vervolgens de betreffende bestelling.

Als de levering wordt aangekondigd als een enkel pakket, controleer dan uw pakket in aanwezigheid van de bezorger, maak eventueel een voorbehoud op de leveringsbon en maak foto's van het ontvangen pakket, neem vervolgens contact op met Mister-Auto per e-mail via uw Klantenaccount. 
Na bestudering van uw klacht kan u een teruggave van het ontbrekende product of een terugbetaling worden aangeboden. In elk geval zullen onze teams u op de hoogte brengen van de conclusie van het onderzoek van uw klacht

Wat moet ik doen als mijn pakket beschadigd of verslechterd is?

Aarzel niet om eerst de FAQ te raadplegen: Wat zijn de te volgen stappen bij het ontvangen van mijn bestelling?

Als uw pakket beschadigd of verslechterd aan u wordt aangeboden, moet u voorbehoud maken voordat u het accepteert of weigert. Het zal dan naar ons worden teruggestuurd. Zorg ervoor dat u ons een e-mail stuurt via uw klantenaccount.

Als u het product hebt geaccepteerd, zorg er dan voor dat u foto's maakt van het pakket en het/de ontvangen artikel(en). Start dan een procedure om uw bestelling te retourneren:

- ofwel via uw klantenaccount op Mister-Auto.nl.

- of via de Mister-Auto Klantenservice.

Hoe betaal ik via overschrijving?

Betalen via bankoverschrijving is een van de betalingsmogelijkheden die Mister Auto biedt. Als u kiest voor betaling per bankoverschrijving, geven wij u het rekeningnummer dat moet worden gecrediteerd. Het is raadzaam de bankoverschrijving ID te noteren.

Uw bestelling wordt verwerkt na ontvangst van uw betaling. Houdt u er rekening mee dat de gemiddelde tijd voor een betaling per bankoverschrijving 3 tot 5 dagen bedraagt. Denk er aan om er rekening mee te houden in de levertijd van uw pakket!

Hoe betaal je in één klik?

Heeft u haast om gemakkelijk te bestellen? De optie om uw bankkaart te onthouden is voor u gemaakt. Ze wordt u aangeboden tijdens het bestelproces: klik gewoon op het vakje "Onthoud mijn kaart voor een volgende bestelling" en uw toekomstige aankopen worden in één klik gedaan. Uw bankgegevens worden veilig opgeslagen door onze partner Adyen. Zij gebruiken cryptografische technieken die voldoen aan de verschillende bankvoorschriften.


Om de veiligheid van uw toekomstige transacties te verhogen, wordt u slechts om één enkel gegeven gevraagd: de bevestiging van uw visueel cryptogram (vermeld op de achterzijde van uw kredietkaart).


Als u terug wilt gaan en deze informatie wilt verwijderen, ga dan naar uw Klantenrekening / Mijn betaalmethoden.

Hoe werkt de snelle levering?

Snelle levering kan bij u thuis of op het bedrijf binnen 48 uur vanaf €6,95.

Zodra de vervoerder uw bestelling in ontvangst heeft genomen, wordt u per e-mail en/of sms op de hoogte gesteld van de verzending van uw pakket en van het bezorgnummer. Om uw bestelling te volgen, raadpleegt u de tracking van de zending in uw klantenzone, onder de rubriek "Mijn bestellingen".

Hoe plaats ik mijn bestelling online?

Het bestellen van het juiste auto-onderdeel voor uw voertuig is eenvoudig!

Voer uw kenteken of selecteer in de vervolgkeuzemenu's het merk, het model en vervolgens de motor van uw voertuig.

Heeft u hulp nodig bij het kiezen van een onderdeel? Aarzel niet om onze adviesbladen te raadplegen.


Tenslotte is het aankoopproces eenvoudig:

- Voeg uw artikelen toe aan uw mandje,

- valideer uw mandje,

- kies uw leveringsmethode binnen 24 uur of 48-72 uur,

- Er zijn verschillende betalingsmogelijkheden: kredietkaart, PayPal, Klarna, bankoverschrijving.


U kunt een bestelling plaatsen door in te loggen op uw klantenaccount. Hebt u geen klantenaccount? Dat is geen belemmering, u kunt als gast bestellen.

U ontvangt een e-mail ter bevestiging van uw bestelling, en vervolgens een traceer-email zodra het pakket is verzonden.

Hoe stel je een technische of compatibiliteitsvraag over een onderdeel?

Via uw klantenrekening kunt u online een vraag stellen in de rubriek "Klantendienst"/"Stel een vraag

Hebt u een technische of compatibiliteitsvraag over een onderdeel?

Om u een precies antwoord te kunnen geven, wordt u verzocht uw kentekenplaat en het serienummer te vermelden, die te vinden zijn in veld E van het kentekenbewijs.

Welke soorten onderdelen kan ik vinden?

Bent u op zoek naar de beste keuze van onderdelen? Mister-Auto biedt u een selectie van meer dan 300.000 auto-onderdelen en accessoires.

Producten van meer dan 90 fabrikanten van apparatuur zijn beschikbaar. De beste merken worden aangeboden (BOSCH, Valeo, Castrol, SKF, TRW, Monroe, Contitech, Luk, Purflux...). Evenals nieuwe originele onderdelen van meer dan 50 autofabrikanten (Peugeot, Citroën, Renault, Audi, Ford, BMW, Mercedes, Nissan...).

Alle op Mister-Auto verkrijgbare onderdelen zijn goedgekeurd en voldoen aan de Europese kwaliteits- en veiligheidsnormen.

Een grote selectie tegen concurrerende prijzen! Ontdek exclusief op Mister-Auto.com, ons assortiment Bölk en Bpro onderdelen: nieuwe auto-onderdelen voor een kleiner budget.

Kan ik tweedehands onderdelen vinden op Mister-Auto?

Mister-Auto biedt u originele tweedehands auto-onderdelen met zijn partner B-Parts

Mister-Auto is een samenwerking aangegaan met B-Parts om u een grote selectie producten aan te bieden die de catalogus van Mister-Auto aanvullen. 
U heeft toegang tot een catalogus van meer dan 4.500.000 originele tweedehands fabrieksonderdelen. 
Alle onderdelen hebben een garantie tot 12 maanden! Carrosserie, Verlichting, Elektronica: U vindt het onderdeel dat u nodig heeft.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

Waarom kan ik soms mijn bezorgmethode niet kiezen?

Wegens hun volume of aard worden sommige artikelen rechtstreeks door de leveranciers via hun eigen vervoerders verzonden.

Uw bestelling wordt dus wel verzonden, maar de leveringswijze wordt door de leverancier gekozen.

150 experts staan voor u klaar
Prijs en veiligheid
Verzending op
dezelfde dag
30 dagen lang
makkelijk retourneren