Annuleren

VAAK GESTELDE VRAGEN - Teruggave en terugbetaling

Is uw artikel niet geschikt?

Hier leest u wat u kunt doen om het te retourneren.

U kunt de retourzending zelf initiëren via uw klantenaccount of contact opnemen met de klantenservice van Mister Auto via  0858 88 63 90(maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 16.00 uur).

Als u zelf de retourzending wilt initiëren, kunt u dit doen in uw klantaccount onder het kopje "Retourneren van de goederen". Selecteer vervolgens de betreffende bestelling en selecteer de gewenste reserveonderdelen.

Indien u om andere redenen uw goederen wilt retourneren, verzoeken wij u voor elke retour contact op te nemen met onze klantenservice via uw klantenaccount en uw verzoek in te dienen via ons contactformulier.

Na goedkeuring van onze klantadviseurs kunt u via uw klantaccount uw "retourdocumenten" inzien en afdrukken. Plaats u retourbon in uw pakket en plak  verzendlabel op het pakket. Gelieve het pakket af te leveren op het postkantoor van uw keuze.

Belangrijke notitie:
In geval van retour raden wij u aan de volgende bepalingen in acht te nemen:

Het artikel dient nog ongebruikt te zijn (ongebruikt en zonder montagesporen),
Het artikel moet worden geretourneerd in de originele verpakking (niet gemist, ongemarkeerd en losgekoppeld). Wij zijn verantwoordelijk voor gebreken en andere fouten die tijdens het transport zijn opgetreden.
De originele verpakking en het artikel dienen in een retourverpakking met retourbon te worden gedaan. (Zorg ervoor dat u zware of breekbare items veilig opbergt).
In het specifieke geval van Producten die als een kit worden verkocht, moet u alle Producten retourneren om in aanmerking te komen voor terugbetaling. Indien een of meer Producten in een kit ontbreken, kan de Onderneming u niet terugbetalen.
Maak voor uw veiligheid een foto van het onderdeel voordat u het verzendt en bewaar het, dit is een voorzorgsmaatregel als het pakket onderweg naar ons beschadigd raakt.
Nadat we het geretourneerde artikel hebben ontvangen, krijgt u uw geld terug via de betaalmethode die is gebruikt op het moment van aankoop.

Als u een fout hebt gemaakt bij het kiezen van een product of van gedachten bent veranderd, wordt het bedrag voor de retour verzendkosten in mindering gebracht op de terugbetaling.

Wat moet ik doen als ik het verkeerde onderdeel heb?

Ga naar uw klantenzone, sectie "terugname van onderdelen".

Zorg ervoor dat u de reden "Ik heb de onderdelen die ik heb besteld niet meer nodig" vermeldt op het formulier dat u tijdens de retourprocedure ontvangt.

In ieder geval kunt u uw bestelling binnen 30 kalenderdagen na ontvangst in de originele verpakking terugsturen. Voor Bölk- en Bpro-producten wordt deze termijn verlengd tot 365 kalenderdagen.

Hebt u gehoord over onze Gratis retourgarantie? 

Als u zich aanmeldt voor de Gratis retourgarantie, kunt u profiteren van deze voordelen:

    100 dagen om van gedachten te veranderen
    100% gratis retourzending
    Gemoedsrust: als u twijfelt over de compatibiliteit van uw onderdelen, kunt u ze gemakkelijk en gratis terugsturen

Hoe pak ik het product in dat ik wil terugsturen?

Zorg ervoor dat u het product zorgvuldig terug in de oorspronkelijke verpakking doet.

Deze verpakking moet zelf door een tweede verpakking worden beschermd. Zorg ervoor dat zware of breekbare onderdelen goed vastzitten.

Opdat uw terugkeer in aanmerking zou worden genomen, is het absoluut noodzakelijk dat

het onderdeel in perfecte staat is (ongebruikt, zonder sporen van montage).
Dat het onderdeel naar ons wordt teruggestuurd in de originele verpakking (intact, niet gemerkt of afgeplakt)

Dat alle onderdelen die u terugstuurt in een retourdoos worden gedaan. De "retourbon" moet in de doos worden gedaan. Het voorgefrankeerde etiket moet duidelijk zichtbaar op de doos worden geplakt.

Als uw retourzending een set onderdelen betreft, moeten alle onderdelen van de set worden teruggestuurd voor omruiling of terugbetaling.

Hoe kan ik mijn borg teruggeven en mijn geld terugkrijgen?

Het statiegeld moet binnen 30 dagen naar ons worden teruggestuurd, in dezelfde verpakking als het nieuwe onderdeel dat u bij uw Mister-Auto bestelling hebt ontvangen. 
Na deze periode kan uw aanbetaling niet worden terugbetaald.

Neem contact op met uw Mister-Auto Customer Service die dan de terugbetalingsprocedure voor zijn rekening zal nemen: wij zullen u een formulier voor de teruggave van het statiegeld bezorgen dat u via uw klantenrekening kunt afdrukken.
Dit moet in het retourpakket van uw zending worden gestopt.
De terugbetaling van het voorschot gebeurt na ontvangst en controle van het pakket op de bankrekening die verbonden is met de bij de bestelling gebruikte betalingswijze.

Houd er ook rekening mee dat materialen die gedemonteerd en/of beschadigd zijn op het lichaam van het onderdeel niet worden terugbetaald.

Wat moet ik doen als ik niet het juiste onderdeel heb ontvangen?

Ga naar uw klantenzone, sectie "terugname van onderdelen".

Zorg ervoor dat u de reden: "De ontvangen onderdelen komen niet overeen met mijn bestelling" vermeldt op het formulier dat u in uw klantenaccount wordt voorgesteld.

U kunt uw bestelling in ieder geval binnen 30 kalenderdagen na ontvangst in de originele verpakking retourneren. Deze periode wordt verlengd tot 365 kalenderdagen voor Bölk en Bpro producten. Voor Mister-Auto, is dit een kwestie van goed gedrag.

Wat zijn de terugbetalingsvoorwaarden?

U wordt terugbetaald volgens de betaalwijze die u bij uw bestelling hebt gebruikt. Als u een voucher hebt gebruikt, wordt deze opnieuw geactiveerd.

In geval van een vergissing of indien u zich bedenkt, blijven de transportkosten voor het terugsturen van het product ten uwen laste, tenzij u de Gratis retourgarantie hebt onderschreven.

Uw bestelling zal worden terugbetaald in de dagen volgend op de effectieve datum van annulering van uw bestelling, of ontvangst van een bestelling die u aan ons retourneert.

Wat moet ik doen als mijn pakket onvolledig is?

U heeft meerdere artikelen besteld maar niet uw hele bestelling ontvangen?

Controleer eerst in uw klantenrekening of de aangekondigde levering is gegroepeerd in één enkele zending of is opgesplitst in verschillende pakketten. Volg de aanwijzingen: "Mijn Account"/"Mijn Bestellingen" en selecteer vervolgens de betreffende bestelling.

Als de levering wordt aangekondigd als een enkel pakket, controleer dan uw pakket in aanwezigheid van de bezorger, maak eventueel een voorbehoud op de leveringsbon en maak foto's van het ontvangen pakket, neem vervolgens contact op met Mister-Auto per e-mail via uw Klantenaccount. 
Na bestudering van uw klacht kan u een teruggave van het ontbrekende product of een terugbetaling worden aangeboden. In elk geval zullen onze teams u op de hoogte brengen van de conclusie van het onderzoek van uw klacht.

Hoe lang duurt het om een product terug te sturen?

Als u een fout hebt gemaakt bij de keuze van een product of als u van gedachten verandert, kunt u het natuurlijk terugsturen: u hebt 100 kalenderdagen vanaf de datum van ontvangst van uw bestelling.

Deze termijn wordt verlengd tot 100 dagen als u hebt ingetekend op de "Gratis retourgarantie" en tot 365 kalenderdagen als het gaat om een product van Bölk of Bpro.
U kunt één of meer stukken of zelfs uw hele bestelling terugsturen.

Krijg ik bericht wanneer de terugbetaling plaatsvindt?

U wordt per e-mail op de hoogte gesteld zodra Mister-Auto uw restitutieorder heeft uitgegeven. Als gevolg van interbancaire vertragingen duurt het gemiddeld 5 werkdagen voordat het geld beschikbaar is op de bankrekening die is gekoppeld aan de betalingsmethode die op het moment van aankoop is gebruikt.

De terugbetaling na terugzending van een onderdeel gebeurt na ontvangst en controle van het pakket. Het duurt gemiddeld tien dagen na ontvangst van het pakket in onze magazijnen voordat de terugbetaling plaatsvindt.
In het geval van een annulering van een bestelling, gelieve 2 tot 3 dagen na het indienen van uw verzoek.

Wat moet ik doen als mijn pakket beschadigd of verslechterd is?

Aarzel niet om eerst de FAQ te raadplegen Wat zijn de te volgen stappen bij het ontvangen van mijn bestelling?

Als uw pakket beschadigd of verslechterd aan u wordt aangeboden, moet u voorbehoud maken voordat u het accepteert of weigert. Het zal dan naar ons worden teruggestuurd. Zorg ervoor dat u ons een e-mail stuurt via uw klantenaccount.

Als u het product hebt geaccepteerd, zorg er dan voor dat u foto's maakt van het pakket en het/de ontvangen artikel(en). Start dan een procedure om uw bestelling te retourneren:

ofwel via uw klantenrekening op Mister-Auto.nl
of via uw Mister-Auto Klantenservice

Profiteren uw producten van de wettelijke conformiteitsgarantie?

Overeenkomstig de wet zijn alle producten die wij te koop aanbieden gedekt door de wettelijke conformiteitsgarantie en de wettelijke garantie tegen verborgen gebreken.

Dankzij deze garanties kunt u gedurende 2 jaar een niet-conform of gebrekkig product laten vervangen of uw geld terugkrijgen.

Voor meer details, gelieve onze Algemene Verkoopsvoorwaarden te raadplegen.

Hoe kan ik mijn terugbetalingen volgen?

Het tabblad Mijn terugbetalingen is toegankelijk vanuit de rubriek "Service na verkoop".

Het verschijnt in het dashboard van uw klantenrekening zodra een terugbetaling wordt aangevraagd.

Via deze pagina kunt u op de hoogte worden gehouden van de status van uw terugbetaling en kunt u uw creditnota downloaden.

Hoe traceer ik de terugzending van mijn product?

Als u het prepaid label hebt gebruikt, heeft het geretourneerde pakket een trackingnummer dat kan worden geraadpleegd op de website van uw relaispunt.

Als dat niet het geval is, moet u contact opnemen met de vervoerder die u hebt gekozen, met het volgnummer dat zij u hebben gegeven op het moment van de retourzending.

Eenmaal ontvangen, wordt uw bestelling weergegeven in de "Lijst van mijn retourzendingen" op uw klantenaccount. U kunt het verloop van de retourprocedure dan online volgen.

Hoe kunt u gebruik maken van het herroepingsrecht

Voor elke aankoop kunt u, als u van gedachten verandert, gebruik maken van het herroepingsrecht, ook wel "Geld-terug-Garantie" genoemd.

Bij Mister-Auto heeft u 30 dagen na ontvangst van uw artikel om dit recht uit te oefenen, en 365 dagen voor alle Bölk en Bpro producten.
Zie hoe u een bestelling kunt retourneren.

Zorg ervoor dat u de reden: "Ik heb de bestelde onderdelen niet meer nodig" vermeldt in het formulier dat u in uw klantenaccount vindt.

Hoe kunt u profiteren van de "Gratis retourgarantie"?

Als u hebt gekozen voor de Gratis retourgarantie, kunt u uw onderdeel gratis en met een gerust hart terugsturen, ongeacht de reden. 
Wat is de Gratis retourgarantie?

De garantie "Gratis retourgarantie" is een uitbreiding van de garantie. Hiermee kunt u profiteren van de gratis terugzending van producten in geval van een fout of verandering van mening.

Gratis retourgarantie, een enkel tarief, te kiezen bij uw bestelling (het wordt u voorgesteld in het stadium van het winkelwagentje), ongeacht het bedrag. Er zijn veel voordelen:

100 dagen om van gedachten te veranderen 
100% gratis retourzending
Gemoedsrust: als u twijfelt aan de compatibiliteit van uw onderdelen, kunt u ze gemakkelijk en kosteloos terugsturen. 

Hoe kan ik de vervanging van mijn product opsporen?

U wordt per e-mail op de hoogte gebracht zodra het pakket door de vervoerder in ontvangst is genomen.

Als u ons een artikel terugstuurt dat Mister-Auto heeft toegezegd te vervangen, zal de nieuwe verzending pas plaatsvinden na ontvangst en controle van uw oorspronkelijke bestelling.

De vervanging van een bestelling die verloren is gegaan of die wij niet hebben kunnen terugnemen, wordt binnen 2 à 3 dagen uitgevoerd. U wordt per e-mail geïnformeerd zodra deze nieuwe bestelling is aangemaakt, zonder kosten voor u.

Informatie over de terugbetaling volgens de gebruikte betalingsmethode

Betaling met kredietkaart

Het bedrag van de terugbetaling zal binnen 1 tot 3 dagen worden gecrediteerd op de creditcard die voor uw aankoop werd gebruikt. Het geld zal beschikbaar zijn op uw rekening binnen 1 tot maximum 5 dagen, nadat u de kennisgeving van terugbetaling per e-mail hebt ontvangen.

Betaling met Klarna

Voor Klarna wordt de terugbetaling gecrediteerd op de betaalkaart die gekoppeld is aan het Klarna dat tijdens de betaling werd gebruikt. Het geld zal beschikbaar zijn op uw rekening binnen 1 tot maximum 5 dagen, nadat u de kennisgeving van terugbetaling per e-mail hebt ontvangen.

Betaling via bankoverschrijving

Het bedrag van de terugbetaling zal binnen 3 tot 7 dagen op uw bankrekening worden bijgeschreven.

Betaling via Paypal

Als u met uw creditcard via PayPal hebt betaald, wordt het bedrag van deze restitutie bijgeschreven op de creditcard die voor uw aankoop is gebruikt. Het geld zal beschikbaar zijn op uw rekening binnen 1 tot maximum 5 dagen, nadat u de kennisgeving van terugbetaling per e-mail hebt ontvangen.  Als u via PayPal hebt betaald met uw bankrekening en/of uw PayPal-saldo, wordt het bedrag van de terugbetaling rechtstreeks op uw PayPal-saldo bijgeschreven.

150 experts staan voor u klaar
Prijs en veiligheid
Snelle levering
30 dagen lang
makkelijk retourneren