Veel gestelde vragen
Top 10 veelgestelde vragen
1
Hoe weet ik zeker dat het door mij gekozen onderdeel op mijn auto past?
Via het keuzemenu op de homepage kunt u aangeven hoe u de juiste onderdelen wilt zoeken.

Om zo goed mogelijk te bepalen welk onderdeel geschikt is voor uw auto, moet u ten eerste uw auto selecteren in het keuzemenu.

1.Selecteer het juiste merk, model en versie van uw auto. Let er goed op dat alle gegevens overeenkomen. Klik vervolgens op "Onderdelen zoeken", om toegang te krijgen tot de onderdelencatalogus. Let u vervolgens goed op de technische details van het betreffende onderdeel. Alle afmetingen en montagevoorwaarden moeten goed zijn. Als dat alles klopt, kunt u het onderdeel bestellen - de kans is dan zeer groot dat u het juiste bestelt.

2.U kunt natuurlijk ook uw onderdelen op kenteken zoeken,

of, als u over de benodigde referentie beschikt, via "Op onderdeel zoeken".
2
Hoe doe ik een bestelling bij Mister-Auto?
1.Voer eerst uw kenteken of automerk in om toegang te krijgen tot de onderdelencatalogus.

2.Kies uw artikelen en klik op "In Winkelmandje" om die toe te voegen aan uw winkelmandje

3.Als u klaar bent met winkelen, klikt u op "Mijn aankopen betalen". Log in op uw account of maak een account aan als u een nieuwe klant bent.

4.Kies uw bezorgingswijze en betaalmethode en reken af.

5.U ontvangt vervolgens een bevestiging van ons dat uw bestelling is ontvangen en daarna wanneer die verzonden wordt.
3
Hoe kom ik erachter wat de status van mijn bestelling is?
U kunt vanaf het moment dat u uw bestelling geplaatst hebt deze volgen via uw account op onze website. Als u inlogt, vindt u een kopje "Mijn bestellingen" waaronder u al uw lopende en vorige bestellingen aantreft.

U kunt daar :
- De status van uw bestelling bekijken en het pakket via de transporteur volgen (Let u wel op: als het pakket net door ons verzonden is, is het bij de transporteur nog niet ingescand, daar gaat enige tijd overheen. Mochten er na een dag echter nog geen gegevens zijn, raden wij u aan even contact op te nemen met de klantenservice om te laten controleren of alles in orde is.)
- De rekening downloaden en uitprinten
- Een bestelling betalen of annuleren
4
Hoe retourneer ik een onderdeel en hoe lang duurt een terugstorting dan?
Als het door u bestelde onderdeel niet past of u wilt het om een andere reden terugsturen, kunt u via uw account uw retourbon uitprinten waarmee u de onderdelen kunt retourneren. Na ontvangst (de datum dat u getekend heeft voor het in ontvangst nemen van het pakket) heeft u 15 werkdagen om aan te geven dat u van de koop afziet. Dit doet u door per e-mail of per telefoon contact op te nemen met Mister Auto. Na deze melding heeft u nog 14 dagen om het product terug te sturen. Denkt u er wel aan de onderdelen in hun originele verpakking te retourneren samen met de retourbon (indien redelijkerwijs mogelijk. De te volgen procedure staat stap voor stap uitgelegd in uw account. Zodra de onderdelen dan bij ons zijn aangekomen en aan de retourvoorwaarden voldoet, storten wij het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele (standaard) verzendkosten voor de heenzending terug. Als alles in orde is, kunt u de terugstorting zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding verwachten. Zie voor meer informatie over retourneren: http://www.mister-auto.nl/fl/help.html#unit-3.
5
Op wat voor onderdelen zit statiegeld en hoe stuur ik een onderdeel met statiegeld terug?
Er zit statiegeld op onderdelen die gereviseerd kunnen worden. Dat zijn bijvoorbeeld startmotoren, alternators en remklauwen.

Om uw statiegeld terug te krijgen, gaat u in uw account op onze website naar Mijn Retouraanvragen waar u al een retourbon voor het onderdeel met statiegeld aantreft.

Wij kunnen die onderdelen terugsturen naar de fabrikant die hen dan schoonmaakt en opnieuw klaarmaakt voor verkoop als gereviseerd onderdeel.

Let u er wel op bij het terugsturen dat uw oude onderdeel in de originele verpakking verzonden wordt.
6
Wat moet ik doen als mijn pakket is verzonden maar niet binnen de gestelde bezorgperiode is geleverd?
Let u er eerst op dat de levertijd pas ingaat nadat de bestelling door ons verzonden is. Voor de verzending hebben wij enige voorbereidingstijd nodig om uw pakket klaar te maken voor vertrek. Ziet u echter dat uw pakket verzonden is maar u kunt het niet via de website van de transporteur volgen, dan kan het zijn dat het pakket helaas geblokkeerd is in een depot of zoek is geraakt tijdens het transport. U kunt het beste, zodra u geen informatie via de website van de transporteur kunt vinden, contact opnemen met de klantenservice zodat die voor u kan uitzoeken waar uw bestelling is en wanneer die geleverd zal worden.

Kijkt u in ieder geval altijd eerst of u uw pakket kunt volgen via de link naar de website van de transporteur die u in uw account op onze website vindt.
Als de website van de transporteur aangeeft, dat uw pakket aangekomen is, neemt u dan even contact op met UPS of PostNL om te vragen of het nog eens aangeboden wordt of waar u het kunt afhalen.

7
De onderdelen die ik heb ontvangen zijn beschadigd tijdens het transport, wat moet ik nu doen?
Als u al bij de bezorging ziet dat het pakket zwaar beschadigd is, is het het beste om het pakket te weigeren zodat het automatisch naar Mister-Auto teruggestuurd wordt.

Denkt u er daarbij wel aan om ons dat even via uw account op onze website te laten weten.
Constateert u echter pas bij het openmaken dat bepaalde onderdelen beschadigd zijn, neemt u dan foto's en zoekt u direct contact met de klantenservice zodat de onderdelen geruild kunnen worden.

8
De onderdelen die ik heb ontvangen kloppen niet met mijn bestelling of er ontbreken onderdelen die ik heb besteld, wat moet ik doen?
Als de onderdelen die u in het pakket aantreft niet overeenkomen met wat u besteld heeft of als er een onderdeel ontbreekt, controleert u eerst het etiket op het pakket of dat overeenkomt met uw bestelnummer.

Als dat niet het geval is, raden wij u aan contact om via uw account op onze website contact op te nemen met de klantenservice, zodat wij het ontbrekende onderdeel kunnen nasturen of het hele pakket om kunnen ruilen.

9
Met welke transporteurs werken jullie en welke betaalmethoden zijn er?
U kunt kiezen uit :

1.online betalen met een credit card
2.online betalen met PAYPAL
3.online betalen met Ideal
4.een bankoverschrijving

Mister-Auto werkt samen met verschillende transportbedrijven zoals UPS, Fedex en Post.nl.

Afhankelijk van het soort levering dat u kiest, wordt er een transporteur gekozen:

1.Express
2.Standaard
3.Economy
4.Afhaalpunt
10
Waar vind ik informatie over de procedures en openingstijden van Mister-Auto?
Als u meer wilt weten over de werkwijze van Mister-Auto, vindt u daarvoor onderaan de homepage diverse links die u meenemen naar beschrijvingen van het bestelproces, de retourprocedure en de verschillende leveringsopties. In de footer vindt u bovendien onze algemene voorwaarden die van toepassing zijn als u een bestelling bij ons doet.

Mocht u echter aan de hand van de informatie die u op onze website vindt nog vragen hebben, kunt u het beste contact opnemen met de klantenservice via 0900 360 0360 (
11
Wat moet ik doen als ik ontevreden ben?
Bij Mister-Auto willen we graag dat u 100% tevreden bent met uw aankoop en de dienstverlening. Mocht u toch een een klacht hebben, dan verzoeken wij u om contact op te nemen met de klantenservice. We staan u graag te woord om het probleem op te lossen.

U kunt contact met ons opnemen per e-mail door een bericht te sturen vanuit uw account. Klik hier om een bericht te sturen. U ontvangt dan binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie op uw bericht.

Als u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht, dan kunt u het geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel of aan het Europese online geschillenplatform (ODR).

Meer informatie over de klachtenregeling vindt u in Artikel 16 van de Algemene Voorwaarden.

https://www.mister-auto.nl/fl/mijnaccount/een-vraag-stellen.html?request_lang=fl
https://www.degeschillencommissie.nl/consumenten/
http://www.mister-auto.nl/fl/avv.html
http://ec.europa.eu/consumers/odr/